.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مبالغ پرداختي يارانه‌ها قابل برداشت است

وزير رفاه و تأمين اجتماعي گفت: به ‌زودي يارانه‌ها به حساب سرپرست خانوارها واريز مي‌شود و از روزي كه قيمت‌ها آزاد اعلام شود مبالغ پرداختي يارانه‌ها قابل برداشت است.

به گزارش فارس، صادق محصولي عصر امروز در جلسه شوراي اداري استان در سالن الغدير استانداري گيلان طرح هدفمند شدن يارانه‌ها را بزرگ‌ترين طرح در قرن اخير ناميد و تصريح كرد: با تصويب اين طرح در مجلس اجراي آن قانون شده و پس از 32 سال اين طرح پياده مي‌شود.

وي هدفمند كردن يارانه‌ها را طرح بزرگ اقتصادي خواند و تصريح كرد: در كشور 30 درصد مردم 70 درصد يارانه‌ها را استفاده مي‌كردند.

محصولي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را به معناي حذف يارانه‌ها ندانست و افزود: در اين طرح افزايش قيمت در حامل‌هاي انرژي به مردم و جامعه باز مي‌گردد.

وي هدفمند شدن يارانه‌ها را طرحي ادامه‌دار عنوان كرد و بيان داشت: در راستاي برقراري عدالت هر كس برق، گاز، آب و ... مصرف كند هزينه‌اي را مي‌پردازد.

وزير رفاه با اشاره به افراد ثبت‌نام شده در طرح هدفمند شدن يارانه‌ها خاطرنشان كرد: 19ميليون و 844 هزار نفر در طرح سرشماري اقتصادي خانوار در دو مرحله سال 87 و 89 شركت كردند كه از اين تعداد 17 ميليون و 154هزار نفر يعني 86 درصد با اعلام شماره حساب خود براي دريافت يارانه اعلام آمادگي كرده‌اند.

به گفته وي در مجموع 14درصد از شركت‌كنندگان در طرح سرشماري اقتصادي خانوارها از اعلام شماره حساب سرپرست خانوار براي دريافت يارانه نقدي خودداري كرده و منصرف شده‌اند.

محصولي با بيان اينكه به‌ زودي يارانه‌ها به حساب سرپرست خانوارها واريز مي‌شود، تصريح كرد: از روزي كه قيمت‌ها به صورت آزاد اعلام شود مبالغ پرداختي در حساب سرپرست خانواده‌ها قابل برداشت است.

وي برنامه‌ريزي‌ها درباره طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را با كم‌ترين مشكل بيان كرد و افزود: با كم‌ترين مشكل تاكنون برنامه‌ريزي‌هاي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به اجرا درآمده و دولت قصد دارد تا اين يارانه‌ها در بخش‌هاي مختلف توزيع شود.

محصولي اضافه كرد: وزارت رفاه در نظر دارد تا از اين فرصت براي تقويت بنيه تأمين اجتماعي جامعه عمل كند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي دولت احمدي‌نژاد اظهار داشت: عدالت‌محوري، استكبارستيزي و اعتقاد راسخ به توانايي ملت از ويژگي‌هاي مهم دولت احمدي‌نژاد است.

محصولي افزود: احمدي‌نژاد در شرايطي دولت را پايه‌گذاري كرد كه اصلي‌ترين شعارهايش پاك‌دستي بود.

وي دولت احمدي‌نژاد را پاك‌دست‌ترين و ساده‌زيست‌ترين دولت ناميد و تصريح كرد: از جمله خصوصيات اين دولت خدمتگزاري مردم است و اين موضوع بايد افتخار مسئولان باشد.

مقام عالي وزارت رفاه با اشاره به اينكه انتظار مردم از مسئولان افزايش يافته است، اظهار داشت: مردم مي‌بينند كه بالاترين شخص ممكلت مسائل و مشكلات آنها را پيگيري مي‌كند و اين حق مردم است و هيچ منتي بر آن نيست.

وي درباره برنامه‌هاي وزرات رفاه براي برطرف كردن مشكلات اقشار آسيب‌پذير و توسعه بيمه همگاني خاطرنشان كرد: دولت مصمم است تا تمام اقشار جامعه را زيرپوشش بيمه قرار دهد.

محصولي طرح بيمه ايرانيان را يكي از طرح‌هايي دانست كه افراد مي‌توانند با مراجعه به مراكز مربوطه با 50 درصد تخفيف هزينه بيمه، نسبت به بيمه خود و افراد زيرپوشش اقدام كنند و اگر كسي توانايي پرداخت اين مبلغ را نداشته باشد از طريق كميته امداد و يا بهزيستي مبلغ حق بيمه را تأمين مي‌كند.

وي اجراي بيمه درمان روستائيان را مورد تأكيد قرار داد و افزود: تا‌كنون 22 ميليون نفر در كشور زيرپوشش بيمه روستايي دولتي براي درمان قرار گرفتند.

محصولي بيمه اجتماعي عشاير و روستائيان را از ديگر برنامه‌هاي وزرات رفاه برشمرد كه دولت مصمم به اجراي آن است.

به گفته وي در اين طرح، 15 درصد حق بيمه توسط دولت و پنج درصد توسط روستائيان پرداخت مي‌شود كه مي‌توانند از خدمات بيمه نظير بيمه بازنشستگي، درمان و مستمري برخوردار شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.